10 Şubat 2013 Pazar

ORHAN BEY'İN VASİYETİ


ORHAN BEY’İN VASİYETİ
Orhan Bey’in, 1359’da oğlu Murat Han’a vasiyeti;

Oğul!
Benim için ah, vah edip ağlama!
Seni dünyada her türlü kötülüklerden koruyup
ahrette sonsuz saadete kavuşturacak olan
yüce dinimizin emirlerine sımsıkı sarıl!
Bütün söz ve işlerinde, adaletten ayrılma!
Daima halkın yanında ve hizmetinde ol!
Onların hak ve hukukunu koru!
Bunu yaparken,
Cenab-ı Hakk’ın emirleri rehberin olsun!
İnsanlığı huzur ve saadete kavuşturacak olan
İslâm Sancağını dalgalandırmaya devam et!
Devletin başı oldum diye sakın gururlanma!
Bunlar gelip geçici şeylerdir.
Senden önce daha nice beylerin, hakanların
Gelip geçmiş olduğunu bir an aklından çıkarma!
Ne kadar ömrün olsa, sonunda ölüm var.
Artık benim ömrüm bitmek üzere…
Ahiret yolculuğuna çıkıyorum. Bana dua et!
Senden yegâne isteğim budur.
Devletimin ve milletimin
huzur ve güvenliği için çalış!
*
Orhan Bey

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder